cervelo - שלדת אופני כביש נגד שעון – P5

Cervelo P5. Super Bike – אופני על לספורטאי על!

 מקצוענים על גלגלים: תום מרמרלי,  בעלים, מנהל ומאמן ראשי בקבוצת הטריאתלון  TriHard, הישראלי בעל הזמן המהיר ביותר בתחרות IsraMan – אילת ו-ענבר זהבי מאייר, מאמנת רכיבה וטריאתלון בקבוצה ומקום ראשון בין הטריאתלטיות הישראליות בתחרות IsraMan – אילת.
———————————————————————————————————————————————————————-
זה הסיפור של  הP5. השלדה האגדית שקובעת את רף הביצועים העליון באופני נג"ש וטריאתלון.
ה P5 הם יצירת אמנות הנדסית המגשימה את החלום האנושי לנוע מהר בכוחות עצמך, ללא כל מגבלה טכנולוגית.
הכל אפשרי והרשות נתונה ללא מגבלות תקציב או טכנולוגיה. יותר אווירודינמי מזה זה כבר רק לעוף !

מאז שהופיעה לראשונה בשטחי ההחלפה של תחרויות איש הברזל העולמיות, נחשבת שלדה ה P5 לפלטפורמת
האופניים האווירודינמית ביותר בעולם  שתוכננה במטרה אחת המקדשת את האמצעים הבלתי מוגבלים –  להיות אופני על. אבל אופני על כאלה שיתאימו לכל מערכות ההילוכים וההנעה, שיתאימו לגלגלים שונים, שיהיה קל לכוון ולהתאים אותם לרוכבים במידות שונות, לפרק לבד לארגז ולהרכיב מחדש…ושיתאימו גם למכונאים בעלי פתיל קצר.

 תפסנו את שני אופני ה Cervelo נג"ש  ברגע נדיר של מנוחת לוחמים במהלך באימון קבוצת הטריאתלון  TriHard
בגדול – ניכרים קווי דמיון בסיסיים בין הדגמים. אז בואו נכיר את ההבדלים אופני P5 העומדים מימין לבין אופני ה P3.

שלדת ה P5 חולקת גיאומטריה דומה לזו של ה P3. זה בערך האלמנט המשותף היחיד לשני הדגמים הבנויים גם מאריגי קרבון שונים. שלדת ה P5 מורכבת מאריגי קרבון בעלי ריבוד קל וחזק יותר מאלה המרכיבים את שלדת ה P3.

לפני הכל – ה P5 Six יועדו להיות האופניים האווירודינמים ביותר בעולם. ככאלה…יחס האורך:עובי של המזלג הוא 6:1.
נכון, יחס 6:1 חורג ממגבלת ה UCI לחוקיות השתתפות בתחרויות UCI. אבל רגע…הרי אנחנו בכלל בענייני SUPER BIKE
והדרך לאופני על רצופה כוונות מהירות גם אם לא חוקיות. אבל אופני כביש רגילים…זה לחלשים.

על מנת להפוך את חרטום האופניים לאווירודינמי ביותר, כל כבלי השליטה מהכידון מוסלקים תחת מוט הכידון האינטגרלי.
גם מכלול קליפר מעצור ה Magura RT8 ההידראולי, אשר נבחר במיוחד ע"י Cervelo ל P5 ומותאם לצללית המזלג – נתון במעטפת אווירודינמית  המאפשרת גישה מהירה וקלה למעצורים בעת הצורך. (ותכל'ס…אין הרבה מה לעשות איתם).

על מנת להבין את ההבדלים בין הדגמים  – בואו נעקוב אחר תנועת האוויר לאורך האופנים בזמן רכיבה: 
מבנה השלדה בצומת צינור הראש, ה Top tube וה Down tube ב P5 מעובה ומוארך לאחור יותר מאשר ב P3. באופן דומה גם איזור החיבור בין תמוכות הכיסא וצינור האוכף גדול, שטוח וארוך יותר לאחור. מבנה מוחלק זה מוליך  את זרימת האוויר בקו ישר לאחור לאורך השלדה עד לפיזורו על פני ה"סנפיר" האחורי המחודד תחת האוכף באופן המונע מערבולת רוח וגרר אוויר. באופן כללי לא תמצאו ב P5 אזורים שאינם " מלאים" או מוחלקים ומושטחים.. אין ב P5 אלמנטים בולטים המסיטים את תנועת האוויר מתנועה ישירה לאחור, לפיכך גם כל הכבלים המכאניים, החיווט החשמלי וצנרת המעצורים ההידראולים מוצפנים היטב בתוך מעברים פנימיים בשלדה. כולל תא פנימי לסוללה חשמלית מעל הציר המרכזי.

תאימות לגלגלים שונים:
עובי ועומק קורות השלדה  מאפשר לרוכב ה P5 לבחור בין דגמי גלגלים שונים, בין אם גלגלי אימון או תחרות, בעלי
חישוקים צרים או רחבים, גלגלי דיסק ועוד…

אופני נג"ש מעולים מחייבים אפשרויות התאמה רבות וגמישות בכל הנוגע לתנוחת הרכיבה. 6 מידות השלדה מאפשרות התאמה מושלמת לרוכבים בכל הגבהים ופרופורציות הגוף.
כידון ה Aduro האינטגרלי תוכנן במיוחד עבור שלדת ה P5. אורך מוט הכידון הינו אמנם 90 מ"מ, וניתן לכוונן את מיקום כריות אירובר בטווח של 65 עד 115 מ"מ לאורך הקרניים ובין 145 עד 205 מ"מ לצדדים.
ה Base bar ברוחב 38 ס"מ וקוטר 22.2 סטנדרטי, ניתן להגביה את הכידון בטווח שבין 55 עד עד 120 מ"מ.במדרגות גובה.

Free Buffet:
כאופני תחרויות אולטרה, לאורך אופני ה P5 קיימות 6 נקודות עיגון לפאוצ'ים, תיקים, בקבוקים וכל הנדרש לאיחסון מזון ושתייה ושליפתם המהירה תוך כדי תנועה.

רכיבת סבולת מוצלחת מתחילה ונגמרת בהתאמה נוחה ומושלמת עם לרוכב , ב Cervelo P5 לוורסטיליות התאמת האופניים לרוכב היא סופר גמישה. עם מוט אוכף בעל אפשרות הסטת אוכף בטווח של 75 מ"מ וכידון + מוט כידון חכמים -מאפשרים לכל אחד ואחת למצוא את עצמם נותנים בראש הכי באיזי נינוח על הP3
 צינור ההיגוי הקוני יוצר חוזק מבני אדיר בנקודת החיבור בין מזלג    הקרבון למוצא    התחתון של צינור ההיגוי. חוזק זה מתבטא ביציבות    תחת עומס משקל בעמידה, סיבובים ומהמורות בכביש.
 חתכי שלדה משתנים בהתאמה לאורך ה Down Tube מאפשרים    שימוש בשני  בקבוקי  שתיה ללא פגיעה באווירודנמיות.
בקבוק אחד על ה own tube ובקבוק   שני על ה Top tube' כולל תושבות לחיבור תיקי שלדה על ה Top tube – נגישות קלה ומהירה לתידלוק עצמי זמין תוך כדי הרכיבה. Basic!
 פרופיל צינור הכיסא מותאם בשלמות למקור צללית הגלגל האחורי ומאפשר  תנועת אוויר ללא    הפרעה ומונע היווצרות מערבולות אוויר וגרר  אווירודינמי בין צינור הכיסא לגלגל האחורי.
 הפלא הטכנולוגי הבולט באופניים, מושא חיקוי של יצרנים רבים, הינו  תמוכות הכיסא  הדקיקות באופן קיצוני ביחס לאופניים אווירודינמיים.  עיצוב זה ניחן בחוזק מבני רב במימד  הצידי המאפשר לו לעמוד    בעומסי דיווש ו  משקל אדירים – בעוד במימד האנכי משמש העיצוב  כקפיץ "עלה" המשכך  את מהמורות האספלט הישראלי המאתגר. נוח,  חזק, וחוסך משקל.
ה P5 מבינים כח, והרבה!  ה קראנק  52/36 semi-compact סופר קשיח  Rotor 3DF BB Right ממוקם בצומת צינורות BBright מעובה במיוחד –  העברת  100% כח לקסטת 11-25 – ישירות לגלגלים ותאימות רבה לרוב מדי ההספק הקיימים בשוק
מעברי הכבלים הפנימיים מתוכננים להתאמה מושלמת מראש עבור כל סוגי מערכות  ההילוכים המכאניות והחשמליות הקיימות בשוק, תכנון חכם זה מאפשר השחלת כבלים  קלה ופשוטה – עניין נוח ללקוח כמו גם למכונאי, וחוסך לא מעט זמן וכסף לרוכב.
מעבר הכבלים בתעלות שקועות תחת הציר המרכזי מונע מגע עם זיעה, שאריות משקאות  איזוטוניים, מי ים ונוזלים אחרים העלולים לגרום להידבקות, חיכוך ובלאי מהיר היוצרים  תחושת "עצלות" ואיטיות בהעברת ההילוכים. תופעה המתרחשת במיוחד אצלך טריאתלטים וספורטאי סבולת הנמצאים זמן ארוך על האופניים ברכיבות ממושכות ובזמן ההחלפה בין השחיה לרכיבה.
פרטים קטנים גדולים. תושבות ציר הגלגל האחורי (dropouts) עשויות מבנה חלול בעל דפנות קרבון דחוסות. מבנה סופר חזק החוסך משקל בהשוואה לתושבות מתכת ומוביל את כבל ההילוכים באופן חלק ומדויק אל מעביר ההילוכים האחורי ללא חשש עיוות וכיפוף.

 

מפרט טכני

שלדה
Carbon Construction
מזלג
All-Carbon, P5 Integrated
כידון
3T Aduro Integrated
מוט אוכף
Cervelo Carbon, Aero, Rail-Adjust
מוט כידון
3T Aduro Integrated
בלמים
Magura RT8 Hydraulic

גיאומטריה

לקבלת מידע נוסף אנא השאירו את הפרטים, ואנו נחזור אליכם בהקדם

שם מלא*

טלפון נייד*